Naslov ovogodišnje kampanje je "TO JE OSTEOPOROZA" , i realizovaće se priče stvarnih ljudi koji žive sa osteoporozom u svim regionima sveta
Svetski dan osteoporoze, 20. oktobra svake godine, obeležava jednogodišnju kampanju posvećenu podizanju globalne svesti o prevenciji, dijagnozi i lečenju osteoporoze.
Cilj svetskog dana osteoporoze je da sama bolest i prevencija preloma postanu globalni zdravstveni prioritet obraćajući se zdravstvenim radnicima, medijima, kreatorima politike, pacijentima i široj javnosti.
Osteoporozu karakteriše poremećaj građe kostiju koju nastaje kao posledica smanjenja koštane mase, zbog čega kosti postaju krte i podložne prelomima.
Osteoporoza je sve veći globalni problem: u svetu prelomi pogađaju svaku treću ženu i svakog petog muškarca starijeg od 50 godina. Prema procenama u Srbiji od osteoporoze boluje oko 600.000 ljudi, uglavnom žena.
Naslov ovogodišnje kampanje je „TO JE OSTEOPOROZA“ , i realizovaće se kroz vizuelne prikaze i priče stvarnih ljudi koji žive sa osteoporozom u svim regionima sveta.
Kampanja će naglasiti direktnu vezu između osteoporoze („tihog kradljivca kostiju“) i slomljenih kostiju, koje imaju ozbiljan uticaj na život u smislu bola, invaliditeta, potrebe za tuđom negom i pomoći. Takođe će se fokusirati na osteoporozu kao „porodičnu stvar“, istićući činjenicu da porodični negovatelji često nose najveći teret nege što menja kavlitet života cele porodice a ne samo obolelog.
(danas.rs)