Vesti

Gojaznost kao problem savremenog društva, zašto je i psiha važna šta je kampanja „Teži ravnoteži“

Priredio/la: D. T.

Gojaznost je uvod u ozbiljne bolesti, jedan od najvećih rizika za razvoj dijabetesa tipa 2, psihički, ali i ekonomski problem.

Gojaznost je jedan od najbrže rastućih problema modernog društva. Prema poslednjim podacima Svetske federacije za gojaznost (World Obesity Federation) predviđa se da će 51 odsto svetske populacije, što je oko 4 milijarde ljudi imati problema sa prekomernom težinom i gojaznošću do 2035. godine. Gojaznost je uvod u ozbiljne bolesti, jedan od najvećih rizika za razvoj dijabetesa tipa 2, psihički, ali i ekonomski problem.

Zajednički napori u borbi protiv gojaznosti

Prevencija gojaznosti kroz kampanju „Teži ravnoteži“ zajednički je poduhvat Ministarstva zdravlja Republike Srbije i Privredne komore Srbije. Sporazum kojim će se započeti novi petogodišnji ciklus saradnje potpisali su ministar zdravlja prof. dr Danica Grujičić i predsednik Privredne komore Srbije Marko Čadež.

Gojaznost je jedan od najbrže rastućih problema modernog društva i često uvod u druga brojna oboljenja.  Na skupu u Privrednoj komori Srbije naglašeno je da je „Srbija primer dobre prakse na koji način Ministarstvo zdravlja i industrija kroz informativno-edukativnu kampanju Teži ravnoteži, zajedničkim snagama mogu da rade na prevenciji gojaznosti kao javno zdravstvenog problema“.

Zdrava hrana i fizička aktivnost u školama i vrtićima

Prof. dr Danica Grujičić navela je da su  male promene u načinu ishrane i redovna fizička aktivnost ono što  svako od nas može da učini, da rezultati toga budu ogromni kada se radi o zdravlju stanovništva, ali i troškovima zdravstvenog sistema. Potrebno je raditi na prevenciji, a ne samo se baviti zdravstvenim posledicama gojaznosti, objasnila je prof. Grujičić.

– Od malih nogu trebalo bi da učimo decu o balansiranoj ishrani i podstaknemo ih da u vrtićima i školama budu fizički aktivni. Baš kao što i sama kampanja „Teži ravnoteži“ ističe. Pored balansirane ishrane i fizičke aktivnosti, bitno je da vodimo računa i o psihičkom segmentu u cilju prevencije gojaznosti, čemu ćemo posebnu pažnju posvetiti u narednom periodu – naglasila je dr Grujičić.

Gojaznost kao ekonomski problem

Marko Čadež, predsednik Privredne komore Srbije rekao je da gojaznost ne predstavlja samo problem estetske prirode, već i da implikuje i druge, pre svega ekonomske i razvojne probleme za čitave nacije.

– Procenjuje se da će 2035. godine društvo morati godišnje da izdvoji 4 triliona američkih dolara za lečenje posledica gojaznosti-  istakao je on i dodao da „gojaznost može da utiče na svaku privrednu aktivnost i na produktivnost zaposlenih.“

Šta je „Teži ravnoteži“?

Nacionalna kampanja „Teži ravnoteži“ je nastala je kao odgovor Privredne komore Srbije – Udruženja za prehrambenu industriju da podrži Nacionalni program za prevenciju gojaznosti kod dece i odraslih, koji je 2018. godine donelo Ministarstvo zdravlja Republike Srbije, a Vlada Republike Srbije iste godine i usvojila.

Organizatori kampanje ističu da je više od 4.000 građana edukovano na mestu prodaje kako da razumeju prehrambene deklaracije, ali i važnost manjih pakovanja, kontrole porcija, mogućnosti izbora namirnica i ličnoj odgovornosti koju svako od nas ima za svoje zdravlje.